آغاز فعالیت کادر دفتری شرکت کلوت در دوران پسا کرونا خرداد 1399

1399/03/01

2419 بازدید

آغاز فعالیت کادر اداری کلوت در دوران پسا کرونا ( خرداد ۱۳۹۹)

 « چه شیرین گفت سهراب سپهری : تاشقایق هست زندگی باید کرد »

با یاد و احترام به صدها هزار عزیز از دست رفته ای که درسرتاسر این کره خاکی و خصوصا میهن عزیزمان ایران ،تحت تاثیر همه گیری کوید ۱۹ ،دیگر دربین ما نیستند، سخن آغاز می کنیم .آنان که تا  همین چند ماه پیش ،امیدوار به زندگی ، هر روز صبحگاهان از خانه هایشان بیرون می آمدند و شامگاهان با دنیایی از عشق به آینده به  خانه هایشان  باز می گشتند،  تا فردایی روشن تر بسازند . آنچه برما گذشت ،حکایت تلخ و انکار ناپذیری است از درس بزرگ طبیعت  و خالق هستی .
یادشان گرامی باد!

آغاز همه گیری کووید ۱۹ نقطه عطفی بود که ناگهان ابعاد زندگی فردی و خصوصا اجتماعی انسان هارا  درهمه حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی ، چونان طوفانی سترگ ،به سرعت زیر ورو کرد. روند حوادث را می شد به عبور فیلمی بر پرده سینما تشبیه کرد که تماشاچیان یک صحنه ،هرگز نمی توانستند صحنه بعدی را پیش بینی کنند. همه چیز با سرعتی باورنکردنی درحال تغییر بود؛به گونه ای که توان انطباق با شرایط جدید را از تو‌می گرفت.
درست ۳ ماه پیش بود که کلوت در رویارویی با چنین شرایطی ،می بایستی در مواجهه با مسئولیت اجتماعی خودازیک سو در قبال همکاران داخلی و خارجی واز سوی دیگر در برابرحفظ سلامتی همراهان و مخاطبان همیشگی خودونیز رعایت قانون و همراهی با رفتار مبتنی بر خرد جمعی ، این بحران را مدیریت کند. بنابر این ناگزیر از تصمیم هایی قاطع و در عین حال بحران ساز شد که یکی از آن ها لغو  تمامی سفر هایی بود که از مدت ها قبل برای اجرای آن ها در داخل وخارج ازکشور ، برنامه ریزی های لازم و تمامی تدارکات لجستیکی ، رزرواسیون پرواز ها وهتل ها و راهنمایان ، پرداخت ها و پیش پرداخت ها ،آن هم در اوج تقاضای بالای خدمات گردشگری در تعطیلات نوروز ، انجام شده بود .سفرهایی که چه در بخش تورهای داخلی و خارجی و چه در بخش تورهای ورودی ، دایره و سیعی ازمشاغل ودر واقع ارائه دهندگان خدمات گردشگری در حوزه های مختلف را ذیمدخل کرده بود وهرگونه تغییری در آن ، چون امواج حاصل از پرتاب سنگی در آب ، افراد بسیاری را تحت تاثیر قرارمی داد.

امروز و در نقطه حاضر ،پس از گذشت ۳ ماه ، همگام با حرکتی که در سطح جهان ونیز در کشور ما شروع شده است ونیز بر مبنای همان خرد جمعی ، اگرچه هنوز حیرت زده ایم ، اما به آرامی به این باور رسیده ایم که در مقابله با این پدیده مخرب ، باید از درب تحمل ، آگاهی  و هوشمندی بالقوه ای که در ذات انسان ها وجود دارد،وارد شدو با از سرگیری فعالیت های اقتصادی واجتماعی ، راه بازگشت به زندگی نرمال را به گونه ای ایمن هموار کرد. بنابر این کلوت نیز تصمیم گرفته است ضمن حفظ تمامی موازین بهداشتی فردی و گروهی  و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان های ذیربط ، دستورالعمل های وزارت میراث فرهنگی وگردشگری و با کمک همکاران وهمه دست اندر کاران بخش های مختلف اقتصادی ، ازجمله گردشکری در سطح ملی وبین المللی ، طی یک حرکت هماهنگ ، فعالیت  خود را آغاز کند.

اما پیش از آن ،شرکت طبیعت گردی کلوت وظیفه خود می داند، ابتدا از همه همکاران خود در داخل دفتر ونیز سایر همکارانی که در عرصه هایی مانند راهنمایی تور ، خانه های بومی ، هتل ها ، مراکز پذیرایی ، وسایل حمل ونقل وغیره فعال بوده و هریک به نوعی متحمل خسارت شده اما با شکیبایی و درک متقابل با بحران روبرو شدند و درکنار یکدیگر ،یار ویاور های مهربانی بوده اند صمیمانه قدردانی کند و نیز سپاسگزار و قدردان عزیزان مسافروهمراهانی باشد که به رغم برهم خوردن برنامه های سفر نوروزی شان ، به روش های گوناگون ، و با درک متقابل و برخوردی صمیمانه در عبور از این  بحران بی سابقه ،کمک کردند ، دلداری دادند ، نویدبخشیدند و راهکارهای نو ارائه کردند و نقش موثری داشتند  . 

کلوت به پاس قدردانی از این همدلی ها  و درک متقابل همراهان عزیز و همیشگی خود ، امتیازات وشرایط ویژه ای را برای آنان به منظور استفاده از خدمات شرکت ، در نظر گرفته است . 

دوستانی بودند که در همان روز های اول تعطیلی ضمن تماس با شرکت ودادن روحیه و انرژی مثبت و امید بخشی به ماوهمکارانمان برای رویارویی با این دوران سخت، سفرهای خود را لغو نکرده و به تاریخی دیگر در آینده موکول نمودند. 

گروهی دیگر ، بخشی از هزینه های خود را دریافت و بخشی دیگر را به دوران پسا کرونا موکول کردند.

و البته گروهی دیگر نیز بودند که چنین شرایطی برایشان مقدورنبود و بنابراین در همان روز های اول تمامی هزینه ها به ایشان مسترد شد.

شرکت کلوت برای هرنفر از گروه اول ، کد تخیف معادل 150 امتیاز ، برای استفاده در سفرهای داخلی و خارجی ( بدون پرواز)، به مدت 3 ماه از تاریخ اول خرداد سال جاری اختصاص داده است و برای هرنفر از گروه دوم نیز  کد تخفیف 50 امتیاز ی به مدت 1 ماه از همین تاریخ و با همین شرایط ،درنظر گرفته است. 

عزیزان می توانند هنگام ثبت نام  آن لاین در وب سایت کلوت از این امتیازات بهره مند شوند . 

باشد که یاد و خاطره تلخ روزهای کرونایی و پاسخ درس آموز طبیعت ،برای آیندگان بدل به تجربه ای گرانبها شود.

با امید به فرداهایی تابناک!
«فرزانه نبی زاده مدیر عامل »