سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی

1398/07/16

5886 بازدید

سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی

 

«سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی» در تاریخ سوم مهرماه 98 مصادف با 25 سپتامبر به همت دانشگاه علم و فرهنگ و انجمن فرهنگی سفارت اتریش با حضور هیاتی از وزارت گردشگری و محیط زیست اتریش برگزار شد.

 

رویکرد اصلی این رویداد، تبادل تجربیات گردشگری با محوریت طبیعت‌گردی بود. مدیرعامل شرکت آفتاب کلوت سرکارخانم «زهرا نبی‌زاده» در این رویداد با موضوع چالش‌های ایجاد زیرساخت‌های طبیعت‌گردی ایران و توسعه‌ی آن از گذشته تا امروز به ارائه‌ی سخنرانی پرداختند.

عدم پاسخ‌گویی سازمان‌های مرتبط، عدم همکاری جوامع محلی، نبود راهنمایان طبیعت‌گردی و عدم وجود حمل‌ونقل و اقامت مناسب از اصلی‌ترین چالش‌های اجرای تورهای طبیعت‌گردی در گذشته برشمرده شد.

خانم نبی‌زاده در ادامه به این موضوع پرداختند که تورهای طبیعت‌گردی در گذشته در قالب گروه‌های دوستانه، دانشجویی و گروه‌های کوه‌نوردی اجرا می‌شدند تا اینکه کلوت با معرفی اولین مقاصد طبیعت‌گردی خود به‌عنوان تورهای ایران‌گردی از بنیان‌گذاران اجرای این‌گونه تورها در ایران شد. برخی از این مقاصد عبارتند از: پارک ملی خجیر، تنگه پرور، مرداب میانکاله، منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی تندوره، پارک ملی کویر، پارک ملی گلستان و قلل علم‌کوه و دماوند.

این رویداد بعد از سخنرانی افرادی از انجمن فرهنگی اتریش و میهمانان ایرانی با رویکرد طبیعت‌گردی پایدار به پایان رسید.