پیاده‌روی نئور به سوباتان

1398/03/11

9732 بازدید

جشنواره‌ی تورهای نئور تا سوباتان کلوت

 

با رسیدن فصل گرما و اوج هیجان طبیعت‌گردی برای طبیعت‌دوستان و گردشگران ایرانی سفر به ییلاقات کم‌نظیر شمال کشور رونق می‌گیرد.

ییلاقات زیبا و رنگارنگی که تجربه‌ای مهیج از حضور در طبیعت بکر و بومی پهنه‌ی سرسبز ایران زمین را برای شما فراهم می‌کند.

از ماسال گرفته تا مازیچال و جواهردشت و ییلاق الماس که هریک به‌تنهایی دنیایی از شور و شوق حضور در طبیعت را در دورن شما زنده و بیدار می‌کنند.

جدا از همه‌ی این مناطقی که از آن‌ها نام برده شدسرزمینی رویایی در گوشه‌ی شمال غربی نقشه‌ی ایران جاخوش کرده که مرز استان گیلان و اردبیل محسوب می‌شود. بهشتی از رنگ و طراوت و سرسبزی که معنایی جدید و دلنشین از زندگی را پیش چشمانتان می‌گشاید. بهشتی زمینی با نام «سوباتان».

 

سوباتان کجاست؟

 

حوالی شهرستان تالش و در ۲۱ کیلومتری مرتفع‌ترین دریاچه‌ی ایران که آن را با نام دریاچه‌ی نئور می‌شناسیم بهشتی واقع شده که منظره‌ای خاطره‌انگیز و دلنشین را برای هر فردی می‌سازد. بهشتِ رویاییِ سوباتان که در گویش محلی مردم تالش، سووتون تلفظ می‌شود؛ ییلاقی شگفت‌انگیز در حدفاصل ییلاقات اردبیل و دریاچه‌ی نئور است که خردادماه هرسال تکه‌ای از بهشت را روی زمین پیش چشمانمان می‌آورد. منظره‌ای خیره‌کننده که تصویر دشتی از شقایق با کلبه‌هایی چوبی را تا مدت‌ها در ذهنتان نگاه می‌دارد.

تمام طبیعت‌گردان حرفه‌ای که با زیست‌بوم این منطقه‌ آشنایی دارند به‌خوبی می‌دانند پیاده‌روی این مسیر کم‌نظیر و گذر از دریاچه‌ی زیبای نئور و حرکت به سمت سوباتان تجربه‌ای تکرارنشدنی و حیرت‌انگیز برای هر انسانی‌ست که تشنه‌ی ماجراجویی و کشف زیبایی‌های طبیعت بکر منطقه است.

 

کمپ کلوت در سوباتان

 

امسال هم به‌رسم سال‌های قبل، کلوتی‌ها در قالب چندین تور از طبیعت‌دوستان عازم پیاده‌روی سالانه‌ی نئور به سوباتان هستند که وعده‌ی هرساله‌ی تعداد زیادی از گردشگران در خردادماه است. ضیافتی گرم و پرشور در دل ارتفاعات تالش که رنگین‌کمانی زیبا از چادرهای رنگ‌ووارنگ کمپ کلوت است. تجربه‌ای منحصربه‌فرد و خاص که شاید فقط یک‌بار در زندگی هر شخصی رخ دهد.