بهترین مرکز خرید قونیه کجاست؟ اگر شما هم مسافر قونیه هستید و عزم‌تان را جزم کرده‌اید که در تور قونیه همسفر کلوت باشید، حتما به‌دنبال جواب این سوال می‌گردید. ما ذهن‌تان خوانده‌ایم و می‌خواهیم به بهترین شکل ممکن پاسخی جامع به شما ارائه دهیم.

قبل از آنکه باهم در مراکز خرید این شهر گشت‌وگذار کنیم، به شما توصیه می‌کنیم که حتما درباره سفر به قونیه بیشتر بدانید. به‌هر حال، شما مسافر یک مقصد ادبی و فرهنگی هستید که کمی با الهامات مذهبی درآمیخته است. شهری که با توریست زنده است و سعی می‌کند آن‌ها را به مسیری باریک بین تاریخ، فرهنگ و عرفان ببرد. قبله دراویش است و با فرهنگ سلجوقی زیبایی دوچندانی پیدا کرده است و آنقدر سخاوتمند است که فرصت خودنمایی به معماری مدرن می‌دهد.

با این تفاسیر نباید چمدان‌تان در پایان این سفر خالی سوغات قونیه باشد. از این گذشته بازارگردی می‌تواند ارتباط شما را با بافت فرهنگ مردمی این شهر آشنا کند و خاطره‌ای خوش و تجربه‌ای پربار را برایتان رقم بزند. این مقاله یک راهنمای جامع برای بازارگردی شماست!

معرفی بهترین مراکز خرید در قونیه

درست است که قونیه نسبت به استانبول و آنکارا شهر کوچکی محسوب می‌شود و اقتصاد محدودی دارد؛ اما همانطور که در ابتدا گفتیم این شهر با توریست زنده است. به‌خصوص در مراسم بزرگداشت مولانا که تعداد ورود گردشگران افزایش پیدا می‌کند و رونق زیادی به این شهر می‌بخشد. ما در تور قونیه و کاپادوکیا آژانس گردشگری کلوت شما را به بهترین مرکز خرید در قونیه راهنمایی می‌کنیم. فعلا در این قسمت قرار است برخی از مهمترین مراکز خرید را معرفی کنیم.

مرکز خرید ام یک (M1)

«مرکز خرید M1» بسیار در قونیه مشهور و پرطرفدار است که در سراسر کشور ترکیه شعبه دارد. تاریخ تاسیس و بازگشایی این مرکز خرید 2003 میلادی بوده است و وسعتی در حدود 180 هزار هکتار دارد. در این مرکز خرید می‌توانید از برندهای معروف ترکیه خرید کنید و با آخرین مد روز آشنا شوید.

مراکز خرید قونیه

در انتهای پاساژگردی در قونیه هم حتما از کافه و رستوران این مرکز خرید استفاده کنید. این مکان، فضای بازی و سرگرمی هم دارد، پس اگر کودک خردسال دارید که از دیدن ویترین مغازه‌ها خسته شده است، او را به یک بازی کودکانه و مهیج میهمان کنید.

مشخصات اصلی مرکز خرید M1

آدرس منطقه «سلجوقلو» (Selcuklu)، محله «یازیر» (Yazır)، جاده «دکتر خلیل اورون» (Dr. Halil Urun)
تلفن ۲۶۵۰۶۰۰ ۳۳۲ ۰۰۹۰
ساعت فعالیت ۱۰ تا ۲۲
وبسایت M1konya.com.tr
اینستاگرام M1konyaavm@

مرکز خرید کنت پلازا (Kent Plaza)

اگر به‌دنبال اجناس برند هستید، این مرکز خرید برای شما ایدئال است. تقریبا برخی از برندهای معروف دنیا در کنت پلازا وجود دارد که در 140 فروشگاه اجناس خود را در معرض دید مشتریان خود قرار می‌دهند.

این پاساژ، الگویی خاص از معماری دارد و با سایر مراکز خرید در قونیه متفاوت است. تقریبا برای تمامی سلایق جنسی برای فروش دارد از انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه گرفته تا لباس زیر، کیف و کفش، محصولات چرمی، ساعت، عینک، طلا و جواهرات، لوازم ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم برقی و لوازم الکترونیکی.

مشخصات اصلی مرکز خرید کنت پلازا

سال تاسیس 2012
آدرس منطقه سلجوقلو، محله «بدیر» (Bedir)، جاده «آتاسون» (Ataseven)
تلفن ۵۰۱۰۱۰۰ ۳۳۲ ۰۰۹۰
ساعت فعالیت 10 تا 22
وبسایت konyakentplaza.com.tr

کنت پلازا از دو بخش بازار سرپوشیده و بازار روباز تشکیل شده است. زیربنای آن 40 هزار متر مربع است و 6 طبقه دارد. از امکانات دیگر کنت پلازا می‌توان به شهربازی سرپوشیده «مینی آکتورلند» اشاره کرد که در طبقه سوم قرار دارد. همچنین در طبقه دوم نیز سالن‌های سینمایی وجود دارد که هیجان یک روز پر خرید را برایتان دوچندان می‌کند. علاوه‌بر این موارد رستوران‌های این مرکز خرید محل مناسبی برای امتحان انواع غذاهای ترکی است. البته این رستوران‌ها برای علاقمندان به فست‌فود نیز پیشنهادهای خوبی دارد.

مرکز خرید کنت پلازا قونیه

مرکز خرید ارگلی پارک (Eregli Park)

در این مرکز خرید مانند سایر مراکز خرید شهر قونیه اجناسی مانند انواع پوشاک، کیف‌وکفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع زیورآلات، لوازم خانه و غیره… را می‌توانید خریداری کنید. همچنین علاوه‌بر سینما، رستوران و شهربازی، پیست کارتینگ هم دارد که در طبقه منفی 1 است که می‌توانید با استفاده از آن لحظات شادی برای خود رقم بزنید.

مشخصات مرکز خرید ارگلی پارک

سال تاسیس 2009
آدرس نطقه «ارگلی» (Eregli)، محله «سومر» (Sumer)، جاده «ازجاجی سامی» (Eczacı Sami)
تلفن ۷۱۲۶۵۰۰ ۳۳۲ ۰۰۹۰
ساعت فعالیت 10 تا 22
وبسایت eregliparksiteavm.com

پاساژ ارگلی پارک یک هایپر مارکت هم دارد که نامش میگروس است. این هایپرمارکت در طبقه همکف است و اجناس متنوعی دارد. همچنین در طبقه دوم همین پاساژ نیز یک فودکورت بازگشایی شده که مطابق با طبع فست فود دوستان است.

نکته قابل توجه دیگری که باید درباره این پاساژ بدانید این است که پاساژ ارگلی پارک محل برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف است.

مرکز خرید قونیه ترکیه

مرکز خرید کوله‌ سیته (Kule Site)

مرکز خرید کوله‌ سیته با وجود ۱۳۰ فروشگاه از برندهای معروف ترکیه و جهان را در خود جای داده است. یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید قونیه محسوب می‌شود که در طول هفته میزبان بیش از 30 هزار نفر است.

ماکسی پارک، عنوان یک فضای بازی کودکان در این مرکز خرید است. همچنین یک پارک یخی نیز در آن وجود دارد که جذابیت خرید را در آن دوچندان کرده است. کافه و رستوران‌های پاساژ کوله سیتی، انواع فست‌فود، غذاهای ترکی، دسر و شیرینی سرو می‌کنند و در کنار همه این‌ها می‌توانید از هایپر مارکت میگروس نیز خرید کنید.

مشخصات اصلی مرکز خرید کوله سیته

آدرس منطقه سلجوقلو، محله «مصلی باغلاری» (Musalla Baglari)، جاده کوله
تلفن ۲۳۴۳۲۷۲ ۳۳۲ ۰۰۹۰
ساعت فعالیت 10 تا 22
وبسایت kulesite.com

اوت‌لت نوالند (Novaland Outlet)

این مرکز خرید، فضایی مدرن، ساده و وسیع دارد. تمامی برندهای بین‌المللی و ترکی را می‌توانید در 120 فروشگاه آن ببینید و با قیمت تقریبا مناسبی خریداری کنید. با وجود فضای تفریحی اوت لت نوالند تقریبا همه سنین از این فضا می‌توانند استفاده می‌کنند؛ کودکان در زمین بازی وقت می‌گذرانند و علاقمندان به خرید نیز در میان طرح و رنگ بازار قدم می‌زنند و انتخاب می‌کنند.

مشخصات اصلی پاساژ اوت لت نوالند

آدرس منطقه سلجوقلو، محله «سانجاک» (Sancak)، جاده «ویسل کارانی» (Veysel Karani)
تلفن ۵۰۲۰۸۰۸ ۳۳۲ ۰۰۹۰
ساعت فعالیت 10 تا 22
وبسایت novaland.com.tr

مجموعه سینمایی  Sinemaxو فضای بازی کودکان Playland  نیز از امکانات جانبی این مرکز خرید در قونیه است. همچنین در این مرکز خرید می‌توانید از نمایشگاه‌های فروش اشیای عتیقه، عروسک‌های دست‌ساز، صنایع دستی دیدن کنید. علاوه‌بر این، محل برگزاری مسابقات عکاسی نیز به‌شمار می‌آید پس اگر علاقمند به عکاسی هستید این مسابقات را از دست ندهید.

مرکز خرید در قونیه

مرکز خرید فروم قونیه Konya Forum

مرکز خرید فروم قونیه دارای سه بخش سرپوشیده، نیمه‌باز و روباز است؛ بنابراین فضای کافی برای بازدیدکنندگان دارد. علاوه‌بر این، محلی برای خرده‌فروشی‌های خیابانی در بخشی از این مرکز خرید وجود دارد که در آن کالاهای باکیفیتی عرضه می‌شود.

کافه و رستوران‌های این پاساژ پنجره‌هایی به‌سمت خیابان دارند و تراس‌های‌شان روباز است؛ همین ویژگی فضای بسیار جذاب و آرامش‌بخشی را برای توریست‌ها ایجاد می‌کند.

مرکز خرید فروم قونیه

آدرس منطقه سلجوقلو، محله «بوسنا هرسک» (Bosna Hersek)، جاده «عثمانلی» (Osmanli)
تلفن ۳۸۰۱۲۳۴ ۵۰۵ ۰۰۹۰
ساعت فعالیت شبانه روزی

مرکز خرید ماکرو

مرکز خرید ماکرو ۴۰ فروشگاه دارد که عموم اجناس آن با قیمت‌های مناسب به خریداران عرضه می‌شود. علاوه‌بر همه این‌ها، مکان مناسبی برای خرید لوازم سیسمونی و اسباب‌بازی محسوب می‌شود؛ همچنین اگر به‌دنبال سرویس خواب مناسب می‌گردید چیزهای زیادی برای خرید پیدا می‌کنید.

مشخصات اصلی مرکز خرید ماکرو

آدرس منطقه سلجوقلو، محله «نشانتاش» (Nisantas)، جاده «کمرلی»
ساعت فعالیت ۱۰ تا ۲۲

بهترین زمان برای خرید در تور در قونیه

حالا که با مراکز خرید آشنا شدید، می‌دانید که بهترین زمان برای خرید در قونیه چیست؟ البته که شما به قصد خرید کردن به این شهر سفر نمی‌کنید. مسافران قونیه بیشتر دغدغه شعر و ادب و عرفان دارند و با تاریخ آشنا هستند؛ اما خرید جزء جدایی ناپذیر هر سفری است و چه بهتر که در بهترین زمان، سوغاتی خود را خریداری کنید.

در اینجا شرایط خرید در فصول مختلف را بررسی کرده‌ایم:

  • بهار: مسافران ایرانی در این فصل بیشتر تعطیلات نوروزی را برای سفر به قونیه انتخاب می‌کنند. هرچند ممکن است هوا کمی سرد باشد و هیچ‌گونه فستیوال و جشنواره فرهنگی برگزار نشود؛ اما همین سردی هوا باعث می‌شود شهر خلوت‌تر باشد و اجناس قیمت مناسب‌تری داشته باشند.
  • تابستان: بهترین فصل سفر به شهر قونیه است که از اواخر ژوئن شروع می‌شود و تا اواسط سپتامبر ادامه دارد. به‌دلیل هوای مطلوبی که در این فصل حاکم است تعداد گردشگران بسیار افزایش پیدا می‌کند و قیمت‌ها بالاتر از سایر زمان‌ها است. به‌همین خاطر انواع تور ترکیه در این فصل برگزار می‌شود.
  • پاییز: اواخر سپتامبر تا اواسط دسامبر نیز فصل خلوتی قونیه است. پاییز قونیه واقعا زیباست و هزینه‌ها به حالت متعادل برمی‌گردند.
  • زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه هوا در این شهر ترکیه بسیار سرد می‌شود و ممکن است تا زیر صفر درجه نیز برسد. اما می‌توان گفت بهترین زمان برای خرید است چون خلوتی شهر به نهایت خود می‌رسد و فروشندگان حاضرند با حاشیه سود کمتر اجناس خود را به فروش برسانند.

بهترین زمان خرید در قونیه

سخن پایانی

با مراکز خرید قونیه آشنا شدید؟ حالا دیگر می‌دانید معروفترین و بهترین پاساژهای این شهر مهم و تاریخی ترکیه کدام هستند؟ ما سعی کرده‌ایم مهمترین‌ها را خدمت شما معرفی کنیم وگرنه فهرست مراکز خرید و پاساژهای قونیه بلند بالا و متنوع است. بسیاری فقط استانبول را برای خرید می‌شناسند اما این مطلب ثابت کرد در انواع تور ترکیه می‌توان خریدی مطلوب و به‌صرفه کرد.

سفر خوشی را برایتان آرزو می‌کنیم و امیدواریم همسفر ما در سایر تورهای خارجی کلوت باشید.