ماداگاسکار، چهارمین جزیره بزرگ جهان، جدا شده از قاره آفریقا، دنیایی متفاوت را به رخ همگان می‌کشد. این جزیره استثنایی، به حدی منحصربه‌فرد و بکر است که گاهی دانشمندان از آن به عنوان “قاره هشتم” نیز یاد می‌کنند. در این سرزمین شگفت‌انگیز، شما قدم به دنیایی خواهید گذاشت که هیچ شباهتی به جاهای دیگر ندارد. جنگل‌های بارانی این جزیره آنقدر سرسبز و پرنشاط هستند که هیچ اثر هنری نمی‌تواند زیبایی طبیعت آن را به تصویر بکشد. در سفر به ماداگاسکار، سواحل کریستالی و شفاف این کشور چنان جذاب و دل‌انگیز به نظر می‌رسند که گویی در حال تماشای شیشه هستید. درختان کهن و عظیم‌الجثه این سرزمین نیز آنقدر باشکوه و حیرت‌انگیزند که باور کردن وجود چنین طبیعتی برایتان دشوار خواهد بود. ماداگاسکار سرزمینی است برای عاشقان طبیعت و حیات وحش، علاقمندان به ورزش‌های آبی، موج سواران، غواصان و کسانی‌که هیجان و فرصت‌های تفریحی متفاوت آن‌ها را به وجد می‌آورد. اگر به دنبال کشوری ناشناخته برای گشت وگذار هستید تور ماداگاسکار کلوت را از دست ندهید.

چطور به ماداگاسکار سفر کنیم؟

مسافرت مسئولانه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ماست، پس توصیه کلوت به شما این است که اگر قصد سفر به ماداگاسکار را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. دقت کنید که باید برای سفر به ماداگاسکار به شرح زیر عمل کنید:

1. ویزا

در ابتدا شما باید برای ورود به ماداگاسکار ویزای این کشور را تهیه کنید اما خبر خوب اینکه اگر قصد دارید فقط 15 روز در ماداگاسکار بمانید نیازی به تهیه ویزا نیست، ولی اگر می‌خواهید برای مدت طولانی‌تری در این جزیره زیبا بمانید و از جاذبه‌های طبیعی و طبیعت بکر آن استفاده کنید میتوانید ویزای 30 و 60 روزه توریستی تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر از شرایط ویزای ماداگاسکار، می‌توانید با مشاوران ما در کلوت تماس بگیرید.

2. بلیط هواپیما

توجه داشته باشید اگرچه ماداگاسکار دارای چندین فرودگاه اصلی است اما پرواز مستقیم از اکثر کشورها به ماداگاسکار وجود ندارد. در ایران هم پرواز مستقیم از تهران به آنتاناناریوو نداریم اما می‌توانید با رزرو بلیط از کلوت به این کشور سفر کنید. قیمت بلیت بسته به فصل سفر، مبدأ و تعداد پروازهای کانکشن متفاوت است و معمولاً هزینه پرواز شما در حدود 800-1500 دلار آمریکا خواهد بود.

ویزای ماداگاسکار

3. اقامت

در تور آفریقا کلوت می‌توانید در هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومی و هاستل‌ها اقامت داشته باشید. معمولا هزینه اقامت در هتل‌های 3-4 ستاره برای هر شب حدود 50-100 دلار آمریکا است. برای اقامت در اقامتگاه‌های بومی و هاستل‌ها هزینه‌ها معمولاً ارزان‌تر است. اما به یاد داشته باشید ماندن در مکان‌های محلی و غیر رسمی ریسک سفر را به لحاظ امنیتی بالا می‌برد. زیرا در ماداگاسکار شما باید مراقب تجهیزات، وسایل و اشیا گران‌قیمت خود باشید.

4. بیمه مسافرتی

توصیه ما در کلوت این است که قبل از سفر برای تهیه بیمه مسافرتی با مشاوران ما تماس بگیرید. این بیمه می‌تواند پوشش‌هایی مانند درمان پزشکی، مفقود شدن بار و غیره را ارائه دهد.

بهترین زمان سفر

ماداگاسکار دارای اقلیم استوایی است و فصول مختلف آن شرایط آب و هوایی متفاوتی را ایجاد می‌کنند. بنابراین، بررسی وضعیت آب و هوایی این جزیره قبل از سفر بسیار مهم است. در فصول بارانی، آماده بودن برای بارش‌های شدید و رطوبت بالا ضروری است. در فصول خشک نیز آمادگی و به همراه داشتن تجهیزات مناسب برای در امان ماندن از دما و تابش شدید خورشید الزامی است. همچنین آشنایی با پدیده‌های آب و هوایی خاص این منطقه مانند توفان‌های استوایی می‌تواند به برنامه‌ریزی بهتر سفر کمک کند. برای انتخاب بهترین زمان سفر به ماداگاسکار، چند فصل مختلف را باید در نظر گرفت:

1. فصول خشک (آوریل تا اکتبر): این دوره از بهترین زمان‌های سفر به ماداگاسکار است. زیرا هم آب و هوا در این فصل فوق العاده است هم ریسک باران‌های موسمی در آن کم است.
2. فصول بارانی (نوامبر تا مارس): در این دوره احتمال بارندگی و سیل بالا است پس به جریان رودها توجه داشته باشید و از رودخانه‌ها فاصله بگیرید. با اینکه در این فصل ممکن است بعضی از جاذبه‌های گردشگری تعطیل باشند اما چشم‌انداز‌های طبیعی فوق‌العاده زیبایی را می‌توانیم در سراسر این کشور ببینیم. همچنین خنکی هوا، در این فصول، شرایط مناسبی را برای سفر فراهم می‌کند.
3. فصل اوج گردشگری (جوئن تا آگوست): از آنجایی‌که در این دوره سه ماهه، آب و هوا در ایده‌آل‌ترین حالت خودش قرار دارد، محبوب‌ترین زمان برای سفر به ماداگاسکار است، اما جمعیت گردشگران به شدت بالاست و به همین دلیل هزینه‌های سفر هم بیشتر می‌شود.

سفر به ماداگاسکار

نکاتی که قبل از سفر به ماداگاسکار باید بدانید:

درنظر داشتن فرهنگ و آداب و رسوم مردم ماداگاسکار، بعد از توجه به آب و هوا، از نکاتی است که قبل از سفر به ماداگاسکار باید به آن دقت کرد. ماداگاسکار دارای فرهنگ بومی غنی و سنت‌های کهن است که همچنان توسط ساکنان محلی این جزیره حفظ می‌شود. در تور ماداگاسکار کلوت آشنایی با فرهنگ و احترام به آداب و رسوم محلی بسیار مهم است. این امر نه تنها به تجربه سفر شما جلوه ویژه‌ای می‌بخشد، بلکه به عنوان یک نشانه احترام نیز محسوب می‌شود. همچنین، آگاهی از هنجارهای اجتماعی و محدودیت‌های پوشش و رفتار در این جزیره هم از آن دسته نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.
در ادامه، برای سفر ایمن در ماداگاسکار، باید به نکات امنیتی زیر توجه داشت:

  • خودداری از پیاده‌روی تنها در مناطق کم تردد و تاریک شهری به خصوص پس از تاریکی هوا
  • استفاده از تاکسی‌های رزرو شده یا وسایل حمل و نقل هتل، هوشیاری حتی در مناطق طبیعی و سواحل
  • احتیاط در برابر افراد مشکوک
  • آگاهی از احتمال وقوع جرایم به صورت گروهی و پرهیز از نمایش پول نقد و استفاده از موبایل در خیابان

به‌یاد داشته باشید اگر در هر زمان مورد تعرض قرار گرفتید در اولین فرصت راهنمایان کلوت و پلیس را در جریان بگذارید.

قیمت تور ماداگاسکار

تور ماداگاسکار یکی از تورهایی است که در کلوت تحت عنوان سفر به مقصد برتر سبز در اقیانوس هند شناخته می‌شود و جزء مقاصد جذاب تور آفریقا است. این تور شرایط ویژه‌ای را برای مسافران در نظر گرفته است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

هزینه این تور حدود 2190 دلار به‌علاوه بلیط هواپیما در نظر گرفته شده است. تور ماداگاسکار برای مدت 12 روز برگزار می‌شود که 6 شب را در یکی از هتل‌های 4 ستاره و 6 شب دیگر را در هتل 3 ستاره، به همراه 11 وعده غذایی و ترنسفر رایگان، اقامت خواهیم داشت. همچنین راهنمای فارسی زبان ما در این سفر همراه مسافران است. فقط توجه داشته باشید که در سفر به ماداگاسکار، هزینه‌ برنامه‌های اختیاری به عهده خود مسافران است.

هزینه سفر به ماداگاسکار

دیدنی‌های ماداگاسکار

ماداگاسکار دیدنی‌های جذاب بسیار زیادی دارد؛ به‌طوریکه برای دیدن کامل هر کدام زمان کم می‌آورید. در ادامه معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی ماداگاسکار را به شما معرفی می‌کنیم:

1. پارک های ملی ماداگاسکار

پارک ملی آنداوی‌کانترا: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این کشور زیبا به شمار می‌رود که در تور ماداگاسکار کلوت از آن‌جا دیدن خواهیم کرد. این پارک با مساحتی بالغ بر 3 هزار کیلومترمربع، میزبان تنوع زیستی بی‌نظیری از گونه‌های گیاهی و جانوری همچون لمور‌ها و آفتاب‌پرست‌ها است. همچنین پارک ملی آنداوی‌کانترا به دلیل اهمیت زیست‌محیطی که دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و به عنوان یکی از مناطق حفاظت‌شده ماداگاسکار شناخته می‌شود.
بازدیدکنندگان می‌توانند با پیاده‌روی در مسیرهای تعیین‌شده، شاهد زیبایی‌های بکر این پارک باشند. البته به یاد داشته باشید هیچ وقت به تنهایی در دل شب یا در مکان های خلوت و به دور از شهر نمانید و سعی کنید حتما با راهنمای تور خود همراه باشید. مشاهده حیات وحش در محیطی طبیعی و دست‌نخورده، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای گردشگران فراهم می‌کند.

پارک ملی ماسولا:
یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که در سفر به ماداگاسکار نباید از دست بدهید. این پارک محل زندگی انواعی از جانوران نادر و میمون‌های پوزه دار، پرندگان، خزندگان و دوزیستان هستند. مسافران می توانند علاوه بر تماشای این گونه‌های جذاب از قایقرانی در این پارک‌های آبی نیز بهره‌مند شوند.

پارک ملی اندیسیب: یا جزیره لمور‌ها که در حد فاصل بین پایتخت و ساحل شرقی قراردارد، یکی دیگر از پارک های ملی معروف ماداگاسکار است. این پارک به لمور اندری آن مشهور است. این لمور‌ها صدایی شبیه به خفاش در می‌آورند که سرتاسر جنگل، چه در صبح چه در شب، می‌توان صدای آن‌ها را شنید. لمورها نیز به دلیل آن که این پارک گردشگران زیادی را به خود دیده است، اهلی شده‌اند و شما می‌توانید از فاصله نزدیک‌تری نسبت به لمور‌های مناطق دیگر با آن‌ها ارتباط بگیرید.

پارک های ملی ماداگاسکار

2. درختان بائوباب

ماداگاسکار به عنوان زیستگاه اصلی و طبیعی درختان بائوباب شناخته می‌شود که این درختان کهن و بی نظیر، جزئی جدایی‌ناپذیر از منظره این کشور به شمار می‌روند. این درختان عجیب، با شکل منحصر به فرد و قدمت چندصد ساله خود، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کنند. برخی از این درختان بیشتر از 15 متر قطر دارند و به راحتی چند نفر را در داخل تنه خود می‌توانند جای دهند.
درختان بائوباب علاوه بر ارزش ظاهری و زیبایی شناختی که دارند، در زندگی بومیان ماداگاسکار نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این درختان محل ذخیره آب و حتی گاهی استراحت‌گاه بومیان است. بائوباب‌ها نماد هویت فرهنگی و طبیعی این جزیره سبز هستند.

جاذبه های دیدنی ماداگاسکار

3. سواحل زیبا

ماداگاسکار، کشوری جزیره‌ای دارای سواحل متعددی است که به دلیل آب‌های فیروزه‌ای و ماسه‌های سفید خود، جذابیت خاصی برای گردشگران ایجاد کرده است.
یکی از مشهورترین سواحل ماداگاسکار، ساحل ایسال‌و‌د است که به دلیل آب‌های زلال و شفاف خود شهرت دارد. این ساحل در شرق جزیره قرار گرفته و علاوه بر جذابیت‌های طبیعی، میزبان تعداد زیادی از هتل‌ها چند ستاره با تمام امکانات تفریحات آبی، استخرهای خصوصی و سواحل اختصاصی و همچنین مراکز اقامتی مدرن، مراکز خرید و انواع بارها و … نیز هست.
یکی دیگر از معروف‌ترین ساحل های ماداگاسکار الی سنت ماری است که به واسطه موقعیت جغرافیایی ممتاز خود در طول تاریخ، مورد هجوم و حمله بسیاری از دزدان دریایی قرار گرفته است. امروزه، گردشگرانی که به این جزیره زیبا سفر می‌کنند، می‌توانند شاهد آثار به‌جا‌مانده از حضور این افراد در این منطقه باشند و به تماشای کشتی‌های غرق‌شده در قسمت‌های کم‌عمق این سرزمین بپردازند. همچنین گردشگران و مسافرانی که در فصل تابستان یا اوایل پاییز به این منطقه سفر می‌کنند، می‌توانند در این آب‌ها جانوران آبزی همچون نهنگ را از نزدیک ببینند.
نوز بی (Nose be) یکی دیگر از سواحل بکر ماداگاسکار و معروف‌ترین ساحل آن است. این ساحل بهترین مکان در کل ماداگاسکار برای شنا کردن است زیرا تا فاصله‌های خیلی دور آب کم عمق بوده و شرایط ایده‌آلی را برای شنا فراهم می‌کند. کلوت به شما پیشنهاد می‌دهد در این ساحل حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید و همچنین مراقب وسایل ارزشمند خود باشید.

سواحل ماداگاسکار

سخن پایانی

ماداگاسکار یک جزیره منحصربه فرد است که میزبان اکوسیستمی غنی از گونه‌های جانوری و گیاهی بی‌نظیر است. لمورها و درختان بائوباب از جمله این موجودات خاص هستند که در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی‌شوند. به همین دلیل، این جزیره مقصد مناسبی برای طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی است.
در تور ماداگاسکار کلوت همواره باید امنیت خود را در این کشور رعایت کنید. شب‌ها به تنهایی در خیابان‌ها و جنگل‌ها قدم نزنید و اشیا و وسایل گران‌قیمت خود را در معرض دید قرار ندهید. اگر مورد حمله یا سرقت قرار گرفتید، راهنمایان تور کلوت را در جریان بگذارید، آن‌ها با پلیس تماس خواهند گرفت. با این حال، بیمه سفری کلوت همواره از شما حمایت می‌کند.
پس اگر به دنبال ماجراجویی در طبیعت بکر و دست‌نخورده و مشاهده گونه‌های منحصربه فرد هستید، تور ماداگاسکار کلوت گزینه ایده‌آلی برای شماست. سفر به ماداگاسکار خاطره‌ای بی‌نظیر و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. جهت دریافت مشاوره و رزرو تور ماداگاسکار با کارشناسان کلوت تماس بگیرید.